Bu Blogda Ara

1 Kasım 2013 Cuma

YAPIMI KOLAY POĞAÇA 2




MALZEMELER
1 Su bardağı yoğurt
2 Adet yumurta
(Biri içine, biri üzerine sürmek için)
1 Su bardağı ılık su
1 Su bardağı sıvıyağ
1 Paket yaş maya

1 Tatlı kaşığı dolusu susam
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı toz şeker
Kaşar
Aldığı kadar un


YAPILIŞI
    Malzemelerin hepsini karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında hamur elde ediyoruz. Mayalanması için yarım saat, 45 dk.bekliyoruz. Ne kadar mayalanmasını beklerseniz poğaçanız o kadar büyüyecektir.(Susam kullanmamım nedeni şuydu; Susam omega yağları içerdiği,zekayı çalıştırdığı, antioksidan özelliğe sahip, kansere bile faydası olduğunu ve içinde bir sürü vitamin barındırdığını dinlemiştim tv.deki bir uzmandan.. Gelin görünki çocuklara yediremediğimiz için bende poğaça da kullanmayı düşündüm. Kızım yedi ve bayıldı poğaçaya ve içinde susam olduğunu anlamadı bile...Neyse ben bu küçük dipnottan sonra tarife döneyim.

 
  
   Sonra içlerine  kaşar, zeytin, b.peynir ne arzu ederseniz koyuyorsunuz. Ben kaşarı tercih ettim. Hamuru avucunuzda yuvarlayıp hazırlayın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.(İsterseniz yumurtanın ziyan olmaması için üzerine süreceğiniz yumurtanın beyazınıda içine dökün. Ben muhakkak öyle yapmaya özen gösteririm. Ya da bir yumurta kullanın beyazını içine sarısını üzerine sürün.) 

 
   Tepsiye biraz aralıklı dizin. Çünkü mayalı olduğu için hamurunuz pişirken şişeceğinden dolayı birbirine yapışabilir. 200 derecelik önceden ısıtılmış fırında 30 dk kadar  pişirin. Üzerleri kızarınca çıkarın. Afiyet olsun... 



Hiç yorum yok: