Bu Blogda Ara

25 Temmuz 2013 Perşembe

MİDYE GÖRÜNÜMLÜ PATATESLİ BÖREK


MALZEMELER
3 Adet yufka
3 Adet orta boy patates
1 Adet kuru soğan
1 yemek kaşığı dolusu salça
Tuz, karabiber, sıvıyağ
1 Adet yumurta sarısı (Üzeri için)

Harcı için
1 Adet yumurta
1 Su bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ

Yapılışına geçmeden önce bu tarifi Yemek zevki bloğundan Melda'nın Mutfağı'ndan aldım. Sitesini inceledim ve çok beğendim. Ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Paylaşımları için teşekkürler...

YAPILIŞI
1.  Önce patatesi haşlayın ve tuzunu, karabiberini atıp ezin. Orta boy tencereye biraz sıvıyağ koyup, soğanları yemeklik doğrayıp, pembeleşinceye kadar kavurun.İçine hazırladığınız patates ezmesini koyup harmanlayın. Başka bir kaba yufkaya süreceğiniz iç harcı hazırlayın.

2. Yufkanın bir tanesini dörde bölün. İçine kaşıkla harç dökün ve yelpaze yapar gibi iki elinizle bükerek şekil verin.Sonra fotoğraftaki gibi ortaya kelebek şeklinde toplayın.



3.Yandaki kenarları aşağıda iki ucu birleşecek şekilde üst üste getirin ve hazırladığınız malzemeyi koyun. Ben patatesli yaptım ama peynirli, sosisli, mantar tavuklu vs... herşey olabilir.



4. Patatesli kısmı aşağıdan yukarıya doğru yanlardan içeri alarak ve bükerek kapatın , yağlanmış tepsiye arkası gelecek şekilde dizin.


5. 200 derece önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika kadar pişirin. İsteğe bağlı üzerine susam, çörek otu da dökebilirsiniz.


Kendi evimde hafta sonu verdiğim 15 kişilik iftar davetinde yaptım ve çok beğendiler. Güzel yorumlar almak beni mutlu etti. Yapmanızı muhakkak tavsiye ederim. İnanın böreği yapması bu sayfayı düzenlemesinden çok daha kolay ve pratik. Yalnız benim makinemin resimleri kötü çıkıyor. Artık sanırım eşimi dinleme zamanı geldi. Sana güzel foto çeken kalitesi yüksek telefon alma zamanı geldi diyor ama direniyorum masraf olmasın diye... Bakacağız artık...Neyse.... AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok: