Bu Blogda Ara

12 Eylül 2013 Perşembe

KIŞLIK- KIRMIZI BİBER KÖZÜ



MALZEMELER

5  Kilo kırmızı biber
Buzdolabı Poşeti
(Kilosu size kalmış. 5 Kilodan 7 buzdolabı poşeti çıktı.)



NOT: Kırmızı biberi isterseniz derin dondurucuda poşetleyerek, istersenizde kavanozda saklayabilirsiniz. Benim size tavsiyem poşetleyip donduruya atarsanız daha iyi olur. Çünkü kavanoza koyduğunuzda kapakların iyice sıkılaşması için tekrar kaynatma işlemi yapmanız gerekecektir. Ayrıca kavanozların kapaklarının atma riski de var. Sabah kalktığınızda sıkıştırdığınız kavonozlarda açılma, ses çıkarma, sulanıp kenarlarından sızma riskiyle karşılaşabilirsiniz. Ben her iki şeklinin resmini koydum. annem kavanozu tercih etti. Ben ise poşetleyip derin donduruya attım. Misafiriniz geldiğinde yaklaşık 1-2 saat önceden dolaptan çıkarıp kenarda bekletirseniz hemen çözülecektir. Üzerini yağlayıp, tuzlayıp bir de sarmısak eklediğinizde harika bir salata çeşidiniz hazır demektir.

YAPILIŞI
  Kırmızı biberleri iyice yıkayıp tepelerinden sap yerlerini kesin ve içindeki beyaz küçük biber tohumlarını tepelerinden vurup temizleyin. Fırın tepsinize yağlı kağıt koyup k.biberlerinizi dizin ve yüksek ateşte közleyin.250 derece olur. Kolay soyulması için arka yüzlerini de çevirin közlerken. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.Sonra yüzündeki kabuğu soyun ve 5-6 şar adet olarak buzdolabı poşetlerine koyun buzluğunuza atın. AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok: